Mobiel apparatuur speelt steeds een grotere rol in het zaken- en bedrijfsleven. Het gebruik van apps binnen organisaties is haast onmisbaar, vanwege de vele voordelen. Uit recent onderzoek blijkt dat mensen steeds vaker apps gebruiken in plaats van de mobiele browser.

Enterprise App Store is dé marktplaats voor zakelijke apps. In onze App Store vind u vele apps en software die de zakelijke gebruiker ondersteunen op het gebied van Enterprise Mobility.

Enterprise App Store heeft voor u vijf handige apps op een rijtje gezet:

Viadesk

Viadesk is een sociale intranet, een veilige online samenwerkingsplatform.

Viadesk maakt het mogelijk om samen te werken aan projecten, bestanden te delen en in contact te blijven met collega's. Viadesk speelt in op de trend om papierloos te werken. Tegelijk komt het steeds vaker voor dat mensen op locatie werken, waardoor een praatje aan het bureau maken niet altijd mogelijk is. Viadesk lost dat op door teams te laten netwerken binnen de context van een project. U kunt projectupdates delen, zodat anderen weten waar u mee bezig bent. Anderen kunnen daarop reageren, zodat op één plek een gefocuste discussie ontstaat. Maar u kunt ook documenten delen, waar anderen op kunnen reageren. Er is een centrale agenda waar u kunt zien welke afspraken teamleden hebben staan. In de agenda kunt u ook taken toekennen aan een collega, mijlpalen plaatsen en laten weten waar u zelf mee bezig bent. Om niet overspoeld te worden door notificaties kunt u een persoonlijke nieuwsfeed instellen. ViaDesk is gratis voor bedrijven tot 5 personen; grotere bedrijven betalen 9 euro per gebruiker per maand.

Viadesk kunt u hier downloaden voor iOS en Android.

Yammer

Yammer is een intern sociaal netwerk gericht op bedrijven. Yammer koppelt de medewerkers van een bedrijf aan elkaar. Deze kunnen nieuws, links, documenten, meningen en informatie met elkaar delen. Elke medewerker heeft een profiel. Daarin is informatie te vinden over de persoon, zoals zijn foto, functie en waar hij aan werkt.

Yammer kunt u hier downloaden voor iOS, Android en Windows Mobile

Trello

Trello is een zeer gebruiksvriendelijke projectmanagement app, waarbij ieder project georganiseerd wordt door middel van boards en lists. Zo ontstaat er een soort online whiteboard aan de muur waarop aantekeningen, planning, en post-its met to do's staan. Trello vertelt u wie waaraan werkt en wat de voortgang is.

Met Trello cards kunt u uw projecten en ideeën noteren en rangschikken in lijsten op uw board. Voeg  details toe aan uw cards zoals:

• checklists om to-do lists bij te houden
• Reageer op updates van uw collega's
• Foto's en video's
• Kijk wie aan het werk is op uw card

Met de Trello app op zak, kunt u lijstjes maken terwijl u wacht in de rij van de supermarkt, taken doorgeven aan collega's terwijl u onderweg bent, of upload een foto van een meubelstuk die u altijd  graag had willen hebben. Met Trello wordt organiseren kinderspel.

Trello kunt u hier downloaden voor iOS en Android.

FullContact Card Reader

FullContact Card Reader zorgt er voor dat uw stapel visitekaartjes worden omgezet in contactpersonen in uw favoriete apps.

Hoe werkt het:

1. Maak een foto van een visitekaartje
2. Mensen bij FullContact Card zullen de gegevens van dat papieren visitekaartje in een elektronische versie omzetten, inclusief de informatie van hun LinkedIn profiel en uw gemeenschappelijke LinkedIn contacten.
3. Contactinformatie wordt in uw iPhone's contacten gezet of in andere apps. Meer dan 250 apps werken met FullContact Card Reader (inclusief Salesforce, Hubspot, Highrise, MailChimp, en meer!). 

Met deze app verwerkt u gemakkelijk de visitekaartjes en verliest u nooit uw contacten.

FullContact Card Reader kunt u hier downloaden voor iOS en Android.

Genius Scan

Met de Genius Scan-app kunt u brieven, bonnetjes of een interessant krantenartikel digitaliseren, door een foto er van te maken. De app zet de foto vervolgens direct om in pdf-formaat. Daarnaast  is het ook mogelijk om het bestand door te sturen naar uw mail of te plaatsen in Google Drive, Dropbox of Evernote. U hoeft dus niet meer in paniek te raken als je geen kopieermachine kunt vinden. De belangrijkste documenten die u nodig hebt kunt u meteen digitaliseren.