Instagram (bron foto: Pixabay / Webster2703)
Bedrijven kunnen op Instagram voortaan content vooraf inplannen. Dit maakt het mogelijk de publicatie van content nauwkeuriger af te stemmen en voorkomt daarnaast dat gebruikers hiervoor inloggegevens hoeven te delen.

Dit maakt Instagram bekend in een blogpost. De feature wordt in eerste instantie uitsluitend beschikbaar via betalende third-party diensten. Voor het inplannen van content kunnen deze externe diensten gebruik maken van de nieuwe Instagram Graph API, die is gebaseerd op de Facebook Graph API en eind 2017 werd gelanceerd. Wie aan de slag wil met het inplannen van content, wordt door Instagram verwezen naar zijn Facebook Marketing Partners of Instagram Marketing Partners

Een voorbeeld van een dergelijke partner is Hootsuite, een social media tool die bedrijven in staat stelt verschillende social media accounts en marketing campagnes op deze platformen te beheren. "Het inplannen en publiceren van Instagram content is het belangrijkste verzoek geweest van onze 16 miljoen klanten. Nu kunnen zij grote hoeveelheden content, meerdere teamleden en meerdere Instagram accounts eenvoudig en veilig beheren. Hootsuite is verheugd samen te werken met Instagram om dit mogelijk te maken", aldus Ryan Holmes, CEO van Hootsuite.