Hoe bereik je je bestaande doelgroep? Hoe omarm je de kracht van appificering en stuw je groei en gebruik van apps, zonder de regie te verliezen? Belangrijke vragen die door de komst van ‘eigen' app stores binnen bedrijven een strategische plek heeft gekregen aan tafel van de CIO en de IT manager.

Gebrekkige kennis en onbegrip over de wijze waarop een corporate app store waarde kan creëren en een eenduidige beleving kan bieden voor haar gebruikers, werkt stagnerend voor de adoptie van dit fenomeen. In Nederland is inmiddels de organisatie Shell een voorbeeld hoe een App Store interne en externe medewerkers kan voorzien van rol gebaseerde apps (nb: apps is breder dan alleen maar apps, dit kunnen ook widgets, portals en applicaties zijn). En als je als bedrijf hier al aan wilde ontsnappen, inmiddels is de groei van industrie specifieke (bv de Sport App Store of Zorg App Store, en uiteraard ook de Rijks App Store) niet meer te stuiten.

Vanuit de Enterprise App Store (EAS) zijn wij inmiddels betrokken bij meerdere ‘industrie specifieke' app stores, waar de ‘Jeugd Cloud App Store' er tussen uit springt. Waarom? Omdat de drijvende kracht achter deze innovatieve ‘App Store' een aantal directieleden zijn van toonaangevende jeugd zorg instellingen. Zij beseffen ten delen dat hun doelgroep, de jeugd, hun ouder, de professionele verzorgen, allerlei nieuwe middelen gebruikt die tot op heden volledig buiten het gezichtsveld van deze instellingen plaatsvond. De keuze, nu, voor een ‘eigen' app store, om daarmee structuur te creëren, regie te houden over en de kracht van de mobiele smartphone, de tablet en de ‘app' te, is een ondernemende. Vanuit de EAS bieden wij een ‘haven' van kennis rondom de corporate appstore en hebben wij zelf een voorbeeld gecreëerd wat door velen gebruikt wordt als vertrekpunt. Alares, met hun kennis van zorg en innovatie, adviseert de bestuurders rondom governance, regie rondom zorg. Een mooie combi.