Met behulp van de Customer Chat plugin kan Facebook Messenger worden geïntegreerd in een bedrijfswebsite (bron foto: Pixabay / Digitalpfade)
Facebook heeft een bètaversie vrijgegeven van een nieuwe plugin die het mogelijk maakt Facebook Messenger te integreren in bedrijfswebsites. De Customer Chat plugin geeft klanten van organisaties de mogelijkheid direct vanaf de website via Facebook Messenger contact op te nemen met een bedrijf. 

In een blogpost meldt Facebook dat gebruikers voortaan via zowel de Facebook Messenger plugin op bedrijfswebsites, de webapplicatie van Facebook Messenger en mobiele applicaties van Facebook Messenger contact kunnen opnemen met bedrijven. Gebruikers kunnen hierdoor eenvoudig heen en weer switchen tussen de verschillende mogelijkheden, waarbij hun gespreksgeschiedenis behouden blijft. Klanten kunnen dus op ieder gewenst moment, vanaf iedere locatie en op ieder apparaat een gesprek met een bedrijf voortzetten. 

De plugin is momenteel als bèta beschikbaar voor een select aantal bedrijven. Het gaat hierbij om Adore Me, Air France, Argos, Aviva (Eurofil), Bodeaz, Elves, Goibibo, Keto Mojo, KLM, Mermaid Pillow, Spoqa, Total Activation, Volaris en Zalando. Meer informatie over de plugin is hier beschikbaar.